Οι καθημερινές συναναστροφές μας, γεννούν διάφορα συναισθήματα, άλλοτε ευχάριστα και άλλοτε δυσάρεστα. Καθημερινές αλληλεπιδράσεις.. Καθημερινές εμπειρίες και μαθήματα.

Το δύσκολο είναι όταν έχεις έναν άνθρωπο που συναναστρέφεσαι, είτε είναι σύντροφος, είτε είναι στενός συγγενής, είτε είναι προϊστάμενος στη δουλειά που θέλει να έχει πάντα δίκιο σε όλα. Σου ρίχνει το φταίξιμο για ότι συμβαίνει και δεν αναλαμβάνει καμία ευθύνη. Του είναι βοηθητικό να έχει έναν κακό στη ζωή του.

Εσύ νιώθεις απογοήτευση, νιώθεις αδικία και ενώ κάνεις ότι δεν δίνεις σημασία, από την άλλη βγάζεις το θυμό σου με ξινίλα και απαξίωση είτε με ένα βλέμμα, είτε με ένα μορφασμό. Ο άλλος το καταλαβαίνει και αντιδρά με ακόμη χειρότερο τρόπο.

Τι μπορείς να κάνεις προκειμένου να καταλαγιάσει η ένταση αυτής της σχέσης;

Το σπουδαιότερο είναι να καταλάβεις ότι είναι δικό του το πρόβλημα. Μην παίρνεις τίποτα προσωπικά και κυρίως μην πιάνεις το μπαλάκι που σου πετάει αυτός που σε κατηγορεί. Κράτησε απόσταση από την συγκεκριμένη περίσταση και απομακρύνσου για να βρεις τη γαλήνη που σου χρειάζεται.

Αν πέσεις στην παγίδα της άμυνας ή του ανταγωνισμού για το ποιος θα πει την τελευταία κουβέντα, τότε η σχέση αυτή θα έχει σύντομα τη λήξη της…

Τώρα αν αυτός ο άνθρωπος είναι στον χώρο εργασίας σου, π.χ. ο προϊστάμενος σου ή ο εργοδότης σου, άκουσε προσεκτικά αυτά που σου λέει και απάντησε όσο το δυνατόν με ευγένεια. Πες την αλήθεια σου, εστιάζοντας αποκλειστικά στην συγκεκριμένη υπόθεση για την οποία γίνεται η συνομιλία και όχι σε προσωπικά θέματα.

Να θυμάσαι ότι αν είναι για το καλό της ψυχικής σου υγείας και της αξιοπρέπειας σου, θα πρέπει να επιλέγεις τις μάχες σου και κάπου κάπου είναι σοφό να αφήνεις κάποια πράγματα να “πέσουν κάτω”.

Πηγή: Κυριακή Μιχαηλάκη – Πιστοποιημένη Nlp Life coach του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Email: kiriakimich.lifecoach@gmail.com

https://sxeseis-kai-sunaisthimata.com